POLITYKA PRODUKCJI WYDECHÓW

Każdy model wydechów to autorskie rozwiązanie

Wielu konkurentów marki Supersprint decyduje się na sprzedaż uniwersalnych, tych samych elementów układu wydechowego z niewielkimi modyfikacjami dla diametralnie różnych pojazdów. Te właśnie różnice konfiguracji i ustawień silnika oraz układu napędowego mogą powodować, że wynik zastosowania „uniwersalnych komponentów” daje w rezultacie odwrotny skutek tj. powstaje system, który nie jest dostrojony dla konkretnego pojazdu co pogarsza osiągi nawet z stosunku do układu wyposażenia fabrycznego auta (OEM). Supersprint podchodzi do każdej nowej aplikacji systemu wydechowego pojazdu jak do niestandardowego, indywidualnego projektu, gdzie nie stosuje w nich gotowych „foremek – jeden rozmiar dla wszystkich”. Systemy Supersprint to autentyczne motoryzacyjne dzieła sztuki tworzone z pasji dla osiągnięcia stałego wzrost wydajności i nadaniu brzemienia motosportu dla prawdziwych miłośników czterech kółek!

Szybka reakcja na rynkowe nowości motoryzacyjne

Za każdym razem, gdy na rynku światowym pojawia się nowy, potencjalnie interesujący pojazd, Supersprint stara się być jednym z pierwszych, którzy zaoferują mu opcję wydechu. W pierwszym kroku pojazd trafia do zakładu badawczo-rozwojowego Supersprint w Mantova i jest natychmiast testowany w konfiguracji fabrycznej na hamowni MAHA AWD (jedno z najdokładniejszych urządzeń pomiaru sprawności jednostki napędowej wraz z całym zespołem napędowym pojazdu). Badane auto jest bezpiecznie mocowane i następnie wykonywane są różne pomiary, aby zapewnić dokładność danych dla ustawień fabrycznych, w tym moc i moment obrotowy. Pojazd jest również testowany pod kątem poziomu hałasu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu, na biegu jałowym i pod obciążeniem. Po zebraniu wszystkich danych zespół specjalistów Supersprint rozpoczyna swoje działania.

Projektowanie w Supersprint  – jak przebiega?

Porsche 997 GT3 3.8i OEM vs kompletny zestaw Supersprint
Porsche 997 GT3 3.8i OEM vs kompletny zestaw Supersprint

Zaczyna się od analizy dostępnej przestrzeni pod podwoziem pod kątem nowych komponentów. Następnie bierzemy pod uwagę m.in. moc silnika, obroty, jego pojemność, aby wybrać idealną kombinację rozmiary komponentów dla pierwszego prototypu. W tym momencie analizuje się również estetykę, badając tylny zderzak, aby wybrać idealny kształt i rozmiar końcówek. Pierwszy prototyp systemu jest następnie projektowany i montowany w rodzimym zakładzie z wykorzystaniem oprogramowania CAD, maszyn CNC, a przede wszystkim ekspertów zespołu Supersprint.

Przykład ze djęcia – Porsche 997 GT3 3.8i OEM vs kompletny zestaw Supersprint

Pierwsze elementy układu wydechowego są wstępnie kompletowane pod kątem przepływu i natychmiast instalowane w pojeździe w celu weryfikacji wzrostu wydajności na hamowni (przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego). Skomplikowane, złożone projekty kolektorów często przechodzą wiele różnych konfiguracji średnic i długości rur pierwotnych / wtórnych w celu zapewnienia optymalnych wyników końcowych.