Układy wydechowe Supersprint i każde jego elementy odzwierciedlają dumę całego zespołu firmy. Każdy układ wydechowy jest produkowany zgodnie z wiodącymi w branży najlepszymi standardami jakości.

W przeciwieństwie do niezliczonych konkurentów, z którymi Supersprint od 1955 r. się spotykał, Supersprint odrabia pracę domową na hamowni, ulicy i torze. Rozległa wiedza została zdobyta na tysiącach samochodów na całym świecie.
Ta wiedza zapewnia Supersprintowi doskonałą zdolność do pobierania mocy z silników, gdy inni producenci mogą wyłącznie zaoferować wyższy poziom hałasu. Produkty Supersprint są opracowywane w oparciu o wiedzę, a nie przypuszczenia.

Supersprint projektuje w oparciu o charakterystykę każdego silnika. Efektywność przepływu i prędkość spalin są znacznie zwiększane w tych projektach, przy jednoczesnym zachowaniu fabrycznych średnic rur (OEM). W rzeczywistości łatwo jest stracić moc poprzez niewłaściwe użycie rur o większej średnicy i źle zaprojektowanych tłumikach. Inżynierowie Supersprint dokładnie dostrajają i dostosowują każdy element, od kolektora do końcówki wydechu, do każdego silnika.

Ferrari z Tuningiem Supersprint
Odtwórz wideo

Ulica

Wymagania dotyczące asortymentu silników miejskich o małej pojemności znacznie różnią się od silników o wysokich obrotach i dużej mocy. Aplikacje do wyścigów drogowych znacznie różnią się od aplikacji do jazdy w terenie. Supersprint traktuje każdy przypadek indywidualnie, aby stworzyć najlepszą możliwą część do zamierzonego zastosowania.

Aby zapewnić optymalną wydajność, należy zapewnić równowagę między obniżeniem poziomu przeciwciśnienia, a natężeniem przepływu spalin. Kiedy Supersprint opracowuje system dla nowego samochodu, powstają ręcznie budowane prototypy, które są intensywnie testowane, wymontowywane, przebudowywane i ponownie testowane.
Aby uzyskać najlepsze wyniki, testowane są połączenia rur i perforowanych rdzeni o średnicy zewnętrznej od 32 mm (z przyrostem 2 mm. 3 mm i co 5 mm) do 76 mm. Nie ma hipotez,  tylko modyfikacje, które zapewniają sprawdzoną wydajność w zakresie średniego momentu obrotowego i wzrost mocy szczytowej, kwalifikują się do ostatecznej produkcji. W Supersprint nie ma inżynierii teoretycznej!

Jakość układu wydechowego Supersprint obejmuje również spełnienie ograniczeń emisji dźwięku. Wszystkie systemy uliczne Supersprint spełniają rygorystyczne wymagania dotyczące testów TUV w zakresie jakości, projektowania, budowy i emisji hałasu.
Supersprint zaleca stosowanie kompletnych układów wydechowych (kolektora, sekcji środkowej i tylnego tłumika), aby osiągnąć najwyższy wzrost wydajności.

Tor

Na weekendowe sportowe jazdy na torze wyścigowym lub okazjonalne wyścigi klubowe dostępne są katalizatory zastępujące tłumiki i rury dla jeszcze większej wydajności. Systemy te zawierają wszystkie urządzenia do pomiaru gazu, podobnie jak części OEM, i można je łączyć z bezpośrednio z rurami środkowymi Supersprint (bez tłumików) w celu uzyskania dźwięku i wydajności samochodu wyścigowego.

Systemy wyścigowe Supersprint (grupa A) z „nadwymiarowymi przekrojami rur” są zalecane wyłącznie do stosowania w samochodach wyścigowych lub samochodach ulicznych wyposażonych w silnie zmodyfikowane silniki (o zwiększonej pojemności silnika,   ekstremalnych czasach rozrządu, modyfikowanych turbinach itp.). Systemy te nie są dopuszczone do legalnego użytkowania miejskiego, ale można je łatwo wymienić na oryginalne części do codziennej jazdy.

Niezależnie od tego, czy chodzi o jazdę uliczną, czy wyścigową, Supersprint bada, projektuje, testuje i buduje układy wydechowe w celu uzyskania rzeczywistej mocy i trwałej, wysokiej jakości konstrukcji.